Deel 2. Heden.

Gubbels staat bekend om haar innovatieve ideeën op het gebied van marketing, techniek, ontwerp en vernieuwing.
Wat te denken van de speciale Amphora pijp (met Air Regulation System), het Porsche Design, de Bentley pijp en …..de Tattoo!
In 1989 kwam een groot samenwerking verbond tot stand tussen Gubbels (maker van de pijp) en DE (maker van de tabak).
Naast de normale “BigBen” pijpen werden er duizenden Tattoo pijpen geproduceerd.

In die tijd produceert Gubbels jaarlijks 120.000 pijpen en heeft het bedrijf 70 mensen in dienst.
Naast de productie van tabakspijpen is er de (zeer) lucratieve handel in rokersbenodigdheden zoals aanstekers en asbakken.
Tabakszaken zijn er op dat moment in overvloed en het warenhuis V&D is de grootste klant.

In de jaren negentig groeit de anti rook houding en doet de rijksoverheid er nog een negatief schepje boven op door middel van strenge beperkende maatregelingen.
Geniaal is dan de actie van Gubbels om de licentie van het Porsche Design te bemachtigen.
Het imago van de Porsche pijp blijkt magisch te zijn wanneer je spreekt over life style. Pijproken wordt een soort “verheven moment en innerlijke reflectie”
en de pijp is weer terug in het straatbeeld, zelfs verkrijgbaar als Duty Free product op Schiphol.

In 2012, Gubbels zit net in het nieuwe pand in Herten, gooit de bank de boel op slot.
De bank ziet geen toekomstperspectief meer voor deze vorm van ondernemen, een dolkstoot in de rug!
Maar Gubbels geeft niet op en weet voldoende middelen bij elkaar te krijgen voor een doorstart.
De nieuwe huisstijl wordt dat jaar met gejuich ontvangen op de internationale beurs in Dortmund.